Garantie
Babycare is officieel dealer van alle door haar gevoerde merken.
Alle producten worden rechtstreeks betrokken van de fabrikant of de officiële distributeur voor Nederland.

Babycare verleent garantie op alle door haar geleverde producten voor zover dit fabricage- en materiaalfouten betreft.
De garantietermijn is de termijn die door de fabrikant van het product wordt aangegeven. De garantie betreft kosteloze toezending van vervangende onderdelen of -indien nodig- reparatie of vervanging van het product. Indien mogelijk worden vervangende onderdelen gestuurd.
Een artikel dat gerepareerd of vervangen moet worden kun je goed verpakt en voldoende gefrankeerd naar ons toe sturen. Volg hiervoor de paragraaf '4 stappen om producten terug te sturen'.
Binnen de garantietermijn sturen wij het gerepareerde artikel kosteloos retour voor adressen binnen Nederland. De vervoerskosten voor buitenlandse bestemmingen worden op basis van kostprijs berekend.
Voeg bij het artikel een kopie van de factuur of een begeleidende notitie met het factuurnummer; er is alleen aanspraak op garantie met deze informatie.

Onderhoud en reparatie
Het onderhoud aan babyartikelen is over het algemeen eenvoudig. De gebruiksaanwijzing van het product geeft hierover instructies.
Als reparatie nodig is neem dan altijd eerst contact op met de serviceafdeling via support@babycare.nl of telefonisch: +31 (0)598-635500. (maandag-vrijdag: 10.00-17.30 uur, zaterdag: 10.00-17.00 uur)
Vaak zijn onderdelen met eenvoudige middelen zelf snel te vervangen. Dit voorkomt dat je het product moet missen als het moet worden opgestuurd voor service.

  • Neem bij voorkeur telefonisch contact op. Vaak is extra informatie nodig om de juiste procedure te bepalen.


Als het product moet worden opgestuurd, volg dan de instructies in de paragraaf '4 stappen om producten terug te sturen'.
De benodigde tijd voor het onderhoud of reparatie wordt in overleg bepaald. Een prijsopgave voor reparaties buiten garantie ontvang je van tevoren.

Veranderen, annuleren of terugsturen van bestellingen
Wij willen graag dat je volledig tevreden bent met de bestelling. Daarom heb je de mogelijkheid de bestelling te wijzigen of de zending naar ons terug te sturen.

Wijzigen van de bestelling
Als je besluit de bestelling te wijzigen bel je ons zo snel mogelijk: +31 (0)598-635500. Buiten onze openingstijden wordt je doorgeschakeld met een voicemail. Je kunt dan een bericht inspreken. Vergeet niet het ordernummer te vermelden. De bestelling wordt dan meteen aangepast. Indien nodig wordt contact met je opgenomen.

  • Als je een bestelling wilt wijzigen, neem dan zo snel mogelijk contact op.


Als de bestelling reeds verzonden is, kan deze niet meer worden gewijzigd. Als dit het geval is dan volg je de stappen in de onderstaande paragraaf 'Terugsturen en ruilen van artikelen' en je krijgt je geld van ons terug.

Terugsturen en ruilen van artikelen
Om een artikel terug te sturen vul je het online retour-formulier in. Je ontvangt dan per e-mail een retour-autorisatienummer. Je kunt zonder problemen artikelen ruilen of terugsturen binnen 30 dagen na ontvangst.
Als je artikelen wilt ruilen voor andere artikelen op onze site, volg je de stappen in de paragraaf '4 stappen om producten terug te sturen' en plaats je een nieuwe order voor de goederen die je wilt ontvangen.
Zodra wij het artikel dat door jou is teruggestuurd ontvangen, wordt de retourprocedure voortgezet.
Er zijn nu twee mogelijkheden:

  • De nieuwe bestelling wordt verrekend met de geretourneerde producten.
    Per e-mail ontvang je hierover details.
  • Het orderbedrag wordt na ontvangst direct op jouw bankrekening, creditcard of PayPal account teruggestort.
    Er zal alleen worden teruggestort op de originele rekening, welke ook werd gebruikt om de bestelling te betalen.
    Als het teruggestuurde product is betaald met een cadeaubon of kortingbon ontvang je een winkel-tegoed. Met dit winkel-tegoed kun je een nieuwe bestelling plaatsen. (Winkel-tegoed kan niet worden gebruikt voor het betalen van verzendkosten.) De code voor het winkel-tegoed ontvang je per e-mail.
    Als je met een creditcard hebt betaald dan wordt het tegoed binnen 10 werkdagen verrekend met de card.
    Als je niet de werkelijke aankoop hebt gedaan (bijvoorbeeld wanneer je het product als cadeau hebt ontvangen) en producten terug wilt sturen, ontvang je winkel-tegoed. Dit winkel-tegoed kun je dan gebruiken om een nieuwe bestelling te doen. De code voor het winkel-tegoed ontvang je per e-mail.

Het te crediteren bedrag wordt bepaald aan de hand van het betaalde bedrag op de originele factuur.

In het geval van promotionele acties of aanbiedingen behoudt Babycare zich het recht voor om aanvullende regels te hanteren. Deze regels worden duidelijk aangegeven bij de betreffende artikelen. Neem zeker contact met ons op als je vragen hebt over retourzendingen.

De producten die niet geretourneerd kunnen worden:

  • Seizoensgebonden producten. (zoals kerst-artikelen)
  • Verzorgingsproducten en hygiëne-gerelateerde producten. (zoals borstkolven, voedingsflessen, lotions, aangebroken luieremmer-navullingen, enz.)
  • Opuimingsartikelen. In dit geval wordt dit duidelijk in de begeleidende tekst aangegeven.


Als je een nieuw product wilt terugsturen

Een nieuw product kan worden teruggestuurd als het product ongebruikt is en vergezeld is van alle documenten en accessoires die origineel bij het product werden geleverd. Ook de productverpakking moet in ongeschonden staat zijn. Als het geretourneerde artikel aan deze voorwaarden voldoet zal een volledige creditering plaatsvinden.

Een geretourneerd artikel dat niet aan deze voorwaarden voldoet zal niet voor het volledige bedrag worden gecrediteerd. Als dit het geval is zullen we contact met je opnemen.

4 stappen om producten terug te sturen

Stap 1
Vul het online retour formulier in. Je ontvangt dan per e-mail een retour autorisatie nummer. Dit is belangrijk omdat wij moeten weten wie wat terugstuurt en zo de zending correct kunnen verwerken.

Stap 2
Verpak het product zorgvuldig in de originele verpakking met (een kopie van) de factuur en voeg een notitie toe waarop het retour-autorisatienummer is vermeld.

Stap 3
Adresseer het pakket als volgt:
Babycare Centraal Magazijn
Afdeling Retouren
Lloydsweg 12
9641 KK Veendam

Stap 4
Stuur het pakket naar onze expeditie. De wijze van verzenden is ter keuze. Wij adviseren je de zending te verzekeren. Dit geeft je zekerheid wanneer de zending beschadigt of zoekraakt gedurende het transport. De verzendkosten voor de retourzending betaal je zelf.
In overleg met de afdeling verkoop is het binnen Nederland mogelijk de retourzending te laten ophalen. Een afhaalopdracht kan worden betaald met een creditcard. Neem daarvoor contact op met de afdeling verkoop via telefoonnummer: 0598-635500. (maandag-vrijdag: 10.00-17.30 uur, zaterdag: 10.00-17.00 uur)

  • De verzendkosten worden uiteraard vergoed als je producten terug stuurt als gevolg van onze fout!
  • Ongefrankeerde retourzendingen worden niet geaccepteerd.


Als je een nieuw product wilt terugsturen
Een nieuw product kan worden teruggestuurd als het product ongebruikt is en vergezeld is van alle documenten en accessoires die origineel bij het product werden geleverd. Ook de productverpakking moet in ongeschonden staat zijn. Als het geretourneerde artikel aan deze voorwaarden voldoet zal een volledige creditering plaatsvinden.

Een geretourneerd artikel dat niet aan deze voorwaarden voldoet zal niet voor het volledige bedrag worden gecrediteerd. Als dit het geval is zullen we contact met je opnemen.

Contact met de serviceafdeling
Voor productondersteuning, garantie en defecten stuur je een e-mail naar: support@babycare.nl
Vermeld in de e-mail zoveel mogelijk informatie (ordernummer, serienummers) en een uitgebreide beschrijving van je vraag of klacht.
We adviseren je om foto's/video's mee te sturen als dit jouw vraag verduidelijkt.

Als je telefonisch wilt overleggen dan kun je ons bereiken via +31 (0)598-635500.