Babycare.nl en de impact van het corona virus
Babycare.nl en de impact van het corona virus

Bijgewerkt op: 16 oktober 2020

De onderstaande tekst is geschreven voor nederlandse en belgische klanten en nederlandse en belgische afleveradressen. Voor informatie over wereldwijde verzending kun je overschakelen naar de engelse versie van deze pagina.

Beste Klant

Met de voortdurende wereldwijde zorgen met betrekking tot het Corona-virus, willen we je graag informeren over de impact op onze dagelijkse activiteiten en ons antwoord op de veranderende situatie.
Deze pagina wordt bijgewerkt zodra er nieuwe informatie beschikbaar komt.
De huidige situatie is als volgt, in een vragen en antwoorden:

Is de klantenservice van Babycare.nl beschikbaar?

Het personeel van Babycare.nl werkt op aparte locaties. Sommige medewerkers werken vanuit huis, sommige werken vanuit het kantoor en natuurlijk is het magazijn vol in bedrijf.
De reactietijden op social media, app en mail zijn langer dan normaal. We vragen om je geduld.
Bel ons als jouw vraag of probleem tijdkritisch is. Op de contactpagina vind je onze telefoonnummers en manieren om gratis te bellen.

Is de fysieke winkel geopend?

Ja! In de winkel in Veendam hebben we strikte sociale afstandsregels en hygiënische maatregelen geïmplementeerd om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. Als je onze winkel bezoekt, lees dan eerst de regels voordat je binnengaat. Als je klachten hebt zoals hoesten of koorts vragen we je niet te komen en thuis te blijven om verdere verspreiding te voorkomen.

Kan ik mijn bestelling afhalen in de winkel?

Ja, bestellingen kunnen worden afgehaald in de winkel in Veendam. Om onze klanten en medewerkers te beschermen, bereiden we je bestelling voor om te worden afgehaald en vragen we je vooraan te wachten. Wanneer je je bestelling nog niet via de website hebt betaald, raden wij je aan om met PIN of creditcard te betalen.

Zijn producten normaal verkrijgbaar?

Er zijn twee antwoorden:

Alle producten met een op voorraad status zijn direct beschikbaar en kunnen direct worden verstuurd of afgehaald.

Producten die niet op voorraad zijn laten een verwachte aankomstdatum zien. Dit is een geautomatiseerd proces en de date worden elke nacht bijgewerkt. Aangezien het personeel van de fabrikant ook vanuit huis werkt, zien we dat deze verwachte datum niet zo nauwkeurig is als voorheen. We volgen de verwachte data, maar als je weinig tijd hebt, neem dan gerust contact met ons op.

Voor sommige producten zijn er tekorten voorzien omdat de meeste productielijnen en het transport wereldwijd zijn getroffen. Dit geldt vooral voor kinderwagens en autostoeltjes. Plan dus vooruit! Baby's wachten niet op een vertraagde kinderwagen of autostoel!

Zijn er vertragingen bij de verzending?

Babycare.nl biedt twee verzendopties aan: United Parcel Service (UPS) en PostNL.

Op dit moment presteert UPS als gewoonlijk binnen Europa.
We zien bij PostNL soms een paar dagen vertraging binnen Nederland en België.
Schakel over naar de engelse versie van onze website voor informatie over wereldwijde bestemmingen.

Voor UPS
UPS Standard: Aflevering op de volgende werkdag binnen Nederland en 1-5 werkdagen voor elke bestemming binnen de EU. (Voor alle europese UPS zendingen gebruiken we UPS Standard service.)
Als je een bestelling hebt geplaatst en deze is verzonden ontvang je van ons het trackingnummer per e-mail.

Voor PostNL
Binnen Nederland en België is de maximale vertraging bij PostNL 4 dagen.
Als je een bestelling hebt geplaatst en deze is verzonden ontvang je van ons het trackingnummer per e-mail. Hier zie je de meest up-to-date informatie.

Vertraging in de verwerking in het Babycare.nl magazijn
Het magazijn heeft te maken met een groter aantal bestellingen.
We doen ons best om 'in-voorraad' bestellingen voor Nederland en België op dezelfde dag te versturen als deze geplaatst zijn vóór 17:00 uur.
Schakel over naar de engelse versie van onze website voor informatie over verwerking van bestellingen voor wereldwijde bestemmingen.

Welke maatregelen worden er genomen op het moment van levering?

Levering van jouw bestelling wordt binnen Nederland en België gedaan door PostNL. Ze volgen de lokale voorschriften met betrekking tot preventieve maatregelen om de verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Om je op weg te helpen, zullen bezorgers op afstand blijven bij het afleveren of jouw zending bij de voordeur plaatsen om fysiek contact te vermijden. Houd je ID bij de hand; het is mogelijk dat je niet kunt tekenen voor bezorging, de chauffeur kan dan de laatste drie cijfers van je BSN noteren.

We blijven ons best doen om ervoor te zorgen dat je jouw bestelde producten snel ontvangt, zodat je er zo snel mogelijk van kunt genieten. We hopen oprecht dat de huidige situatie snel beter wordt en we hopen dat jij en jouw naasten gezond blijven.
De Babycare.nl medewerkers staan klaar om al jouw vragen te beantwoorden.

    • De Babycare medewerkers staan zoals altijd voor je klaar.
      Neem gerust contact met ons op als je vragen hebt.