Babycare.nl en de impact van het corona virus
Babycare.nl en de impact van het corona virus

Bijgewerkt op: 26 augustus 2021

De onderstaande tekst is geschreven voor nederlandse en belgische klanten en nederlandse en belgische afleveradressen. Voor informatie over wereldwijde verzending kun je overschakelen naar de engelse versie van deze pagina.

Beste Klant

Met de voortdurende wereldwijde zorgen met betrekking tot het Corona-virus, willen we je graag informeren over de impact op onze dagelijkse activiteiten en ons antwoord op de veranderende situatie.
Deze pagina wordt bijgewerkt zodra er nieuwe informatie beschikbaar komt.

Is de klantenservice van Babycare.nl beschikbaar?

Het is bijna 'business as usual' bij Babycare. Sommige medewerkers werken vanuit huis, sommige werken vanuit het kantoor en natuurlijk is het magazijn vol in bedrijf.
De reactietijden op social media, app en mail zijn langer dan normaal. We vragen om je geduld.
Bel ons als jouw vraag of probleem meteen behandeld moet worden. Op de contactpagina vind je onze telefoonnummers en manieren om gratis te bellen.

Is de fysieke winkel geopend?

Ja! De winkel is normaal geopend!

We verwelkomen je graag op deze dagen en tijden:
  • dinsdag 10:00-17:30
  • woensdag 10:00-17:30
  • donderdag 10:00-17:30
  • vrijdag 10:00-17:30
  • zaterdag 10:00-17:00
In de winkel in Veendam hanteren we sociale afstandsregels en hygiënische maatregelen zijn geïmplementeerd om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Als je onze winkel bezoekt, lees dan eerst de regels bij de entree voordat je binnengaat. Als je klachten hebt zoals hoesten of koorts vragen we je niet te komen en thuis te blijven om verdere verspreiding te voorkomen.

Kan ik mijn bestelling afhalen?

Ja, bestellingen kunnen worden afgehaald in de winkel in Veendam tijdens de normale openingstijden. Bij het afrekenen op de website kun je kiezen voor 'afhalen in de winkel'.

Zijn producten normaal verkrijgbaar?

Er zijn twee antwoorden:

Alle producten met een op voorraad status zijn direct beschikbaar en kunnen direct worden verstuurd of afgehaald.

Producten die niet op voorraad zijn laten een verwachte aankomstdatum zien. Dit is een geautomatiseerd proces en de data worden elke nacht bijgewerkt.
Ook babyproducten hebben last van de tekorten op de wereldmarkt en vertragingen in het transport. Hierdoor zien we dat de verwachte datum niet zo nauwkeurig is als voorheen. We doen ons best om de verwachte data zo precies mogelijk te tonen, maar als je weinig tijd hebt, neem dan gerust contact met ons op.

Voor sommige producten zijn er tekorten en onzekere levertijden omdat de meeste productielijnen en het transport wereldwijd zijn getroffen. Dit geldt vooral voor kinderwagens en autostoeltjes. Plan dus vooruit! Baby's wachten niet op een vertraagde kinderwagen of autostoel!

Zijn er vertragingen bij de verzending?

Babycare.nl biedt twee verzendopties aan: United Parcel Service (UPS) en PostNL.

Op dit moment presteert UPS als gewoonlijk binnen Europa.
We zien bij PostNL soms een paar dagen vertraging binnen Nederland en België.
Schakel over naar de engelse versie van onze website voor informatie over wereldwijde bestemmingen.

Voor UPS
UPS Standard: Aflevering op de volgende werkdag binnen Nederland en 1-5 werkdagen voor elke bestemming binnen de EU. (Voor alle europese UPS zendingen gebruiken we UPS Standard service.)
Als je een bestelling hebt geplaatst en deze is verzonden ontvang je van ons het trackingnummer per e-mail.

Voor PostNL
Binnen Nederland en België is de maximale vertraging bij PostNL 4 dagen.
Als je een bestelling hebt geplaatst en deze is verzonden ontvang je van ons het trackingnummer per e-mail. Hier zie je de meest up-to-date informatie.

Vertraging in de verwerking in het Babycare.nl magazijn
Het magazijn heeft te maken met een groter aantal bestellingen.
We doen ons best om 'in-voorraad' bestellingen voor Nederland en België op dezelfde dag te versturen als deze geplaatst zijn vóór 17:00 uur.
Schakel over naar de engelse versie van onze website voor informatie over verwerking van bestellingen voor wereldwijde bestemmingen.

Welke maatregelen worden er genomen op het moment van levering?

Levering van jouw bestelling wordt binnen Nederland en België gedaan door PostNL of UPS. Ze volgen de lokale voorschriften met betrekking tot preventieve maatregelen om de verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Om je op weg te helpen, zullen bezorgers op afstand blijven bij het afleveren of jouw zending bij de voordeur plaatsen om fysiek contact te vermijden. Houd je ID bij de hand; het is mogelijk dat je niet kunt tekenen voor bezorging, de chauffeur kan dan de laatste drie cijfers van je BSN noteren.

We blijven ons best doen om ervoor te zorgen dat je jouw bestelde producten snel ontvangt, zodat je er zo snel mogelijk van kunt genieten.
De Babycare.nl medewerkers staan klaar om al jouw vragen te beantwoorden.

    • De Babycare medewerkers staan zoals altijd voor je klaar.
      Neem gerust contact met ons op als je vragen hebt.